onsdag 13. februar 2013

Nattejobbing........

 .......fungerer ganske så greit for min del:) Minsten er til tider litt våken på natterstid, og da blir jeg liggende å tenke på hva jeg kan sy, hvilke farger jeg skal bruke, mønster, applikasjoner m.m!(lurer på om det noen gang vil gå over...) Og når dagen kommer og det er litt mer naturlig å sette igang ting, så kommer penn, papir, stoff og saks frem, og det er moro! Her en natt ble dette settet til (i hodet altså), men før jeg kunne klippe så måtte jeg ha et mønster. Buksemønsteret hadde jeg liggende fra tidligere, jeg klippet buksen bare litt smalere. Genseren måtte jeg tegne, men med lillebrors genser og en kontroll med et originalt mønster jeg har liggende (slik at jeg ikke bommet helt på lengder og bredder....he he) så ble det en ordning på det også:)
 Fargene var jeg litt usikker på, det sto mellom brunt og koksgrått........det ble brunt! Ermer og kanten nede har jeg lagt opp på vanlig måte, og halsen har jeg kantet med naturhvit ribb. En naturhvit blonde har sneket seg inn mellom overgangen med gammelrosa og brunt (jippi), og denne gangen ble det hjerter foran og bak og nederst på det ene benet på buksa.
For å ta opp tråden litt ifra genseren, så ble det en blonde på tvers nederst:) Istedet for strikk i livet så valgte jeg ribb, og nederts på bena ble det strikk.
Et mykt og deilig sett til ei frøken på ca 74cm.
Det var egentlig til gutt jeg skulle lage, det skal sies...........men den rosa velouren ropte høyest der den lå....så det spørs om jeg ikke må klippe litt i den blå også- he he! Og da bytter jeg ut hjerte med stjerne og blonde med speilfløyelsbånd, tror jeg!

god onsdag:)

2 kommentarer:

  1. Kjempe fint sett...Og så kjekt å ha noe å finne på på natterstid da ;)

    SvarSlett
  2. ja hege,aldri så galt så er det godt for noe:))

    klem

    SvarSlett